Des dels nostres inicis l’any 1974, quan els nostres pares Daniel i Montserrat van arribar a la Rectoria de Gaià, i van obrir el Restaurant, hem ofert la nostra cuina tradicional catalana en tota la seva essència. Avui dia, més de 40 anys més tard, els germans Trías Campoy, acompanyats d’un equip fantàstic de persones, continuem oferint els millors plats de la cuina tradicional catalana en tota la seva essència.
Estem situats en el municipi de Gaià, a la comarca del Bages, en el cor de Catalunya i envoltats de naturalesa. Concretament en la Rectoría de Gaià on el 19 de març del 1974 els nostres pares van arribar amb nosaltres, és a dir, amb els seus sis fills. Originàriament érem pagesos però en arribar a la Rectoría, se’ns va comentar l’opció de donar servei de bar als feligresos de l’església parroquial. A poc a poc va anar incrementant el volum de clients i en conseqüència vam anar adaptant les instal·lacions per a adequar el servei a la demanda. Avui dia seguim molt vinculats a la terra, ja que produïm algunes de les verdures i hortalisses en la nostra pròpia horta, a escassos metres del restaurant.
Alguns de vosaltres, recordareu els nostres inicis, ja que comencem amb la nostra graella de carn col·locada damunt d’uns bidons partits per la meitat i situats en la part exterior de la Rectoría. A poc a poc, vam anar adaptant les instal·lacions i les diferents sales, fins a arribar a la infraestructura actual.
Podríem dir que el nostre primer plat, creat per casualitat, i avui dia, un dels nostres plats més consumits és el “assot” (taula) d’embotits. En els nostres inicis no teníem telèfon i per tant no hi havia comunicació directa amb els nostres clients. Era molt difícil preveure quan arribarien, si per a menjar o sopar, i les instal·lacions eren molt més simples que les actuals. Així doncs, la nostra manera d’entretenir als comensals, era oferint-los els nostres embotits posats en una taula i acompanyats d’un ganivet perquè l’espera es fes més amena. Havíem doncs creat nostre típic “assot” d’embotits.
A més del “assot” d’embotits, la nostra especialitat són les carns a la brasa de carbó de llenya natural. Altres plats característics i eixos de la cuina catalana com ara la “esqueixada”, la brandada, el bacallà a la catalana, canelons o crema catalana són elaborats íntegrament en la nostra cuina de la mateixa forma que el vam aprendre dels nostres ancestres. Si a més voleu acompanyar les carns a la brasa del millor “allioli” i escorces de porc, estarem encantats de rebre-us.
ESMORSARS : DISSABTE I DIUMENGE.
DINARS : 13:00 A 15:30 H.
TANCAT DIJOUS EXCEPTE FESTIUS
Per a esdeveniments o grups reservar prèviament
